Islamic Education Innovation Model Based On Multiculturalism In Fostering Student Tolerance At SMA Negeri 1 Secanggang
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abuddin Nata, Ilmu Pendidikan Islam (Jakarta: Kencana, 2016)
Arifin, M. (2014). Ilmu Pendidikan Islam. Jakarta: Bumi Aksara.
Banks, J.A. (2015). Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum, and Teaching. New York: Routledge.
H. A. R. Tilaar, Multikulturalisme: Tantangan-tantangan Global Masa Depan dalam Transformasi Pendidikan Nasional (Jakarta: Grasindo, 2004).
Hasanah, U. (2021). “Pendidikan Multikultural dalam Membentuk Toleransi Siswa di Sekolah Menengah.” Jurnal Pendidikan Islam, 9(2), 198–210.
James A. Banks, Multicultural Education: Issues and Perspectives (New York: John Wiley & Sons, 2009).
Jean Piaget, The Psychology of Intelligence (London: Routledge, 2001).
Julia Esterberg, Qualitative Methods in Social Research (Boston: McGraw-Hill, 2002).
Lexy J. Moleong, Metodologi Penelitian Kualitatif (Bandung: PT Remaja Rosdakarya, 2019).
M. Amin Abdullah, Islam dan Pendidikan Multikultural (Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 2019).
Mahfud, C. (2016). Pendidikan Multikultural. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Matthew B. Miles & A. Michael Huberman, Qualitative Data Analysis: A Sourcebook of New Methods (Beverly Hills: Sage, 1994).
Nata, Abuddin. (2012). Pendidikan dalam Perspektif Islam. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Panggabean, H. S., Hasanah, N. U., Ulfia, S., Hardiyanti, S. D., Astuti, P. W., & Fitri, E. (2021). Upaya guru PAI menciptakan suasana pembelajaran yang efektif. Education & Learning, 1(2), 6-11.
Robert Bogdan & Steven J. Taylor, Introduction to Qualitative Research Methods (New York: John Wiley and Sons, 1992).
Sugiyono, Metode Penelitian Pendidikan: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (Bandung: Alfabeta, 2018).
Syam, N. (2019). “Inovasi Pendidikan Islam dalam Konteks Multikulturalisme.” Jurnal Ilmu Pendidikan Islam, 6(2), 115–130.
Tilaar, H.A.R. (2004). Multikulturalisme: Tantangan Global Masa Depan. Jakarta: Grasindo.
Zuhairini. (2018). Pendidikan Islam dalam Perspektif Multikulturalisme. Malang: UIN Malang Press.
DOI: https://doi.org/10.46576/prosftik.v2i1.599
Article Metrics
Abstract view : 33 timesPDF – 9 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Limayasa Ayu Oktarini, Hadi Saputra Panggabean

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Prosiding Seminar Nasional Fakultas Teknik dan Ilmu Komputer Universitas Dharmawangsa Terindex pada:
PROSIDING SEMINAR NASIONAL FAKULTAS TEKNIK DAN ILMU KOMPUTER UNIVERSITAS DHARMAWANGSA PUBLISHED BY :
UPT. Penerbitan dan Publikasi Ilmiah
UNIVERSITAS DHARMAWANGSA
Alamat : Jl. K. L. Yos Sudarso No. 224 Medan
Kontak : Tel. 061 6635682 - 6613783 Fax. 061 6615190
Surat Elektronik : ppi@dharmawangsa.ac.id
Prosiding Fakultas Teknik dan Ilmu Komputer By Universitas Dharmawangsa is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at https://proceeding.dharmawangsa.ac.id/index.php/PFTIK/index